Klient-Serwer: jaki jest tego typu model architektury sieci komputerowej?

Rozwój oprogramowania to jeden z najbardziej złożonych parametrów w informatyce. Dzięki konstrukcji tych programów możemy dziś rozmawiać i wykonywać wcześniej niemożliwe zadania, od przeglądania Internetu po udostępnianie dokumentu innemu komputerowi w tej samej sieci.

Te projekty oprogramowania mają szeroko stosowany model rozwoju, model architektury Client-Server. za pomocą którego konfiguruje się parametry umożliwiające łatwe i sprawne tworzenie programu komputerowego.

Po przeczytaniu tego artykułu będziesz mógł dowiedzieć się czym jest tego typu architektura, przedstawimy również główne cechy modelu oraz przeanalizujemy wszystkie jego zalety i wady.

Jaka jest architektura klient-serwer dla rozwoju cyfrowego?

Wśród różnych modeli projektowania oprogramowania istnieje architektura klient-serwer, która dzieli zadania na dwie części. Jeden jest zorientowany na serwer, czyli dostawcy zasobów, a także usługi, które świadczą na rzecz drugiego, tak zwanych klientów.

Innymi słowy Dzięki temu modelowi architektura deweloperska jest podzielona między osobami, które świadczą usługi lub zasoby, a osobami, które otrzymują lub potrzebują tych produktów lub usług. .

Wielką zaletą tego modelu jest to, że może on gromadzić, niezależnie od wielkości sieci, odbierać informacje i rozdzielać obowiązki poszczególnych interesariuszy.

Dzięki konstrukcji sprzętu, Klienci łączą się z serwerem, co pozwala na zebranie różnych czynników dostępne, zapewniając wszystkie niezbędne zasoby do obsługi każdego klienta.

Inną ważną cechą tej architektury jest to, że pliki mogą być współdzielone przez różnych członków sieci, o ile mają na to pozwolenie. W przeciwnym razie dane mogą być ograniczone lub tylko do odczytu.

Jakie są główne cechy modelu Klient-Serwer?

Wśród różnych cech modelu CS możemy wymienić te najbardziej imponujące poniżej:

  • Klient jest aktywnym użytkownikiem czekanie i proszenie sprzedającego o podjęcie różnych działań przy dostępnych zasobach.
  • Możesz także współpracować bezpośrednio z dostawcą, a także wchodzić w interakcje z innymi klientami bezpośrednio za pośrednictwem interfejsu graficznego.
  • W razie potrzeby klient może odnosić się do więcej niż jednego dostawcy, a ich poziom jest zawsze wyższy niż serwera „Lider”, „nauczyciel” lub „ojciec”, można użyć jednej z trzech nazw.
  • Serwer to ten, który odbiera żądanie odbiorcy, to także ten, który przetwarza informacje i dostarcza je do odbiorcy zarządzającego dostępnymi zasobami.
  • Dostawca musi być połączony z różnymi klientami, ale nie może łączyć się z innymi serwerami.
  • Architektura C/S współdziała niezależnie z jednym lub kilkoma podmiotami jednocześnie, niezależnie od tego, czy relacja klient-serwer jest na tej samej platformie, czy na osobnych platformach.
  • Użytkownik łączy się bezpośrednio z komputerem bez bezpośredniego połączenia z serwerem.
  • Serwer może, ale nie musi, rejestrować informacje o każdym żądaniu od odbiorcy.
  • Nie ma innej relacji między klientem a jego dostawcą poza tą i jest to prośba o informację poprzez komunikaty z interfejsami graficznymi.

Jak klasyfikowane są serwery w tej cyfrowej architekturze?

Serwery są klasyfikowane w architekturze S/C w następujący sposób:

  • Pobieranie odcisków palców jest niezbędne do tworzenia ekranów dostawców bezpaństwowiec nie zapisuj informacji pomiędzy każdym żądaniem użytkownika.
  • stan: schorzenie jeśli te między żądaniem a żądaniem klienta mogą zapamiętać dostarczone informacje.

Możemy również sklasyfikować serwery według funkcjonalności każdego z nich, są to:

  • Archiwa: gdy składany jest wniosek do rejestru
  • Baza danych: jest zorientowany na wymagania SQL
  • transakcje: Są to serwery, które działają, gdy użytkownik żąda procesów na serwerze
  • Obiekty: Jest podłączony do ORB, gdzie klient żąda zdalnej metody.
  • Sieć: komunikacja przez HTTP

Czy to najlepsza architektura? Zalety i wady modelu

Chociaż prawdą jest, że model klient-serwer jest jednym z najczęściej używanych do projektowania i rozwoju oprogramowania, należy wziąć pod uwagę kilka punktów.

„AKTUALIZACJA” Czy musisz wiedzieć, czym jest architektura klient-serwer i jak działa? ⭐ KLIKNIJ TUTAJ ⭐ i dowiedz się wszystkiego ŁATWO i SZYBKO ✅ »

Opisujemy je poniżej:

korzyść

Serwer może kontrolować cały dostęp i zasoby, jakie może mieć program, a także eliminować nieautoryzowanych klientów. Ponadto może być wysoce rozwinięty zarówno dla użytkowników, jak i dostawców i nie uszkodzi struktury sieci.

NS’ konserwacja jest prosta Ponieważ wszystkie funkcje i projekty są dobrze zdefiniowane, wejdź tam i dowiedz się, jakie rzeczy musisz przechowywać, w przeciwnym razie naprawa nie potrwa długo.

Łatwe w użyciu GUI są proste i zapewniają pewien stopień prywatności, ponieważ nie można śledzić użytkowników.

Silić się

Kiedy od Wielu klientów proszących o dane od dostawcy może się załamać i przestać działać, aby wielu klientów nie mogło uzyskać odpowiedzi na ich prośby. .

Pobieranie odcisków palców jest niezbędne do tworzenia ekranów Peer-to-peer (P2P) jest bardziej niezawodny bo jego rozwój wiąże się z mniejszą liczbą błędów dlaczego jest dystrybuowany do różnych węzłów zasobów sieciowych przez użytkowników, którzy nigdy nie są przestarzali, jeśli chodzi o odpowiadanie na twoje żądania.

Taka architektura sprawia, że ​​serwer jest świetny zależy zarówno od oprogramowania, jak i sprzętu .

Pobieranie odcisków palców jest niezbędne do tworzenia ekranów użytkownicy nie mogą udostępniać informacji ponieważ wszystkie dane są generowane przez żądania do serwera.

CS vs Peer Network vs CCC Jaka jest różnica, a co jest lepsze?

Różnica polega na tym, że architektura C/S działa od punktu do punktu, tzn. istnieje bezpośrednia relacja między klientem a serwerem, z architekturą Client-Queue-design. Klient taki nie jest.

Ta metoda klasyfikuje wszystkich członków jako zwykłych klientów, podczas gdy serwer działa jako kolejka zbierająca żądania z tych węzłów. W ten sposób proces wymiany informacji odbywa się za pośrednictwem kolejki, co zapewnia większą niezawodność.

Jakie są najważniejsze elementy architektury klient-serwer?

Najważniejszymi elementami w tej architekturze klient-serwer są to, co definiujemy poniżej:

  • sieć: to zestaw węzłów, które są ze sobą połączone za pomocą oprogramowania lub sprzętu i wymieniają między sobą informacje.
  • Klient: Jak wspomniano wcześniej, klientem jest użytkownik lub osoba, która zgłasza zapytanie i czeka na raport wynikowy od dostawcy.
  • Sługa: To on zarządza zasobami, które ma do dyspozycji i dostarcza informacji żądanych przez użytkownika. Pasywna część tej architektury.
  • Protokół: Jest to zbiór zasad i wytycznych, z którymi członkowie sieci powinni móc przesyłać i udostępniać informacje.
  • Usługi: są to informacje, których potrzebuje klient
  • Baza danych: Jest to zbiór informacji uporządkowanych według określonych cech, które są łatwo dostępne po ułożeniu.

Jeśli masz jakieś pytania, zostaw je w komentarzach, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i pomożemy wielu innym członkom społeczności. Kocham cię!

Dodaj komentarz