Jeśli chcesz wiedzieć jak korzystać z przekaźnika w środku? Arduino kontrolować intensywność Twoich projektów elektronicznych , powinieneś przeczytać ten artykuł do końca.
Pokażemy Ci w kolejnych akapitach w jakie są te komponenty stosowane w elektronice i jakie kryteria należy brać pod uwagę przy wyborze modelu i jego używaj samodzielnie zestaw arduino ten
Nie trać niczego, bo to stracimy wyjaśni również w prosty sposób kroki, które należy wykonać, aby korzystać z przekaźnika na twojej karcie Arduino. Na koniec zobaczysz najlepsze projekty przekaźników, których możesz użyć.
Co to jest przekaźnik i do czego służą te elementy elektroniki?
Przekaźnik to urządzenie elektromagnetyczne, które działa jak przełącznik i kto jest odpowiedzialny za aktywację jednego lub więcej kontaktów, kto pozwalają otwierać lub zamykać obwody na mapie Arduino. W ten sposób sygnał może być kontrolowany przy małej lub dużej mocy, co jest bardzo ważne przy zarządzaniu silnikami lub innymi obciążeniami.
Składa się z cewki (która otacza jądro), co umożliwia aktywację jeden lub więcej Kontakt z zbroja ten Wysyłają moc z obciążenia do urodzić się aby przekaźnik był podłączony do płyty Arduino.
O czym powinienem pamiętać przy wyborze i używaniu przekaźnika do mojego zestawu Arduino?
Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że przekaźnik ma 2 obwody wewnątrz ten Pierwszy działa poprzez odbiór sygnału, a następnie podłączenie go do obwodu niskiego napięcia Arduino, natomiast drugi obwód włącza i wyłącza zasilanie.
Oznacza to, że działanie przekaźnika wymaga czasu przełączania. dlatego nie można go uznać za sygnał PWM. Innymi słowy, średnio-wysoka częstotliwość. Dlatego, chociaż prawdą jest, że przekaźnik może działać zarówno na obciążeniach DC, jak i AC, nie zawsze może być stosowany we wszystkich typach projektów ponieważ będzie to zależeć od siły sygnału, z którym chcesz pracować.
Kolejna uwaga przy wyborze przekaźnika w oparciu o Twoje potrzeby należy do Ciebie jego fizyczny wymiar ten Jest to ważny czynnik przy wyborze jednego lub drugiego modelu. Wreszcie normalna żywotność przekaźnika zależy od ilości przełączeń ten Oznacza to, że ma ograniczoną żywotność, więc pamiętaj o jego wymianie w przyszłości.
Naucz się krok po kroku jak bezbłędnie korzystać z przekaźnika z panelem Arduino
Oto kroki, które należy wykonać, aby używać Relay na panelu Arduino bez popełnienia błędu:
Złóż wszystkie komponenty
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to podłącz szpilki Połączenia Vcc i GND us kart Do Arduino. Następnie podłącz obciążenie do listwy zaciskowej lub płytki przyłączeniowej (w zależności od modelu) za pomocą 3 połączeń, biorąc pod uwagę, że biegun dodatni należy podłączyć do zacisku C.
Następnie należy podłączyć drugą wioskę ładującą Au spinacz NIE lub NC ten Na tym etapie musisz wybrać, czy chcesz sub reszta otwarty my Zamknięte gdy przekaźnik jest wyłączony ten Wreszcie będzie potrzebny podłącz pin należący do sygnału do łącza cyfrowego; Mapa.
Wprowadź kody programowania
Pewnego razu wszystkie komponenty zmontowaliśmy z panelem Arduino, to będzie potrzebne programista Do Co działa automatycznie.
Kody IDE to:
const int pin = 9; pusta konfiguracja () {
Uruchom port szeregowy, a następnie ustaw pin jako wyjście:
początek (9600); pinMode (pin, WYJŚCIE); }
Więc powinieneś przymocuj szpilkę wysoko Następnie mały.
AKTUALIZACJA Czy chcesz używać Arduino z przekaźnikiem do rozładowywania swoich projektów? ⭐ ODWIEDŹ TUTAJ ⭐ i ucz się wszystkiego od początku! »
W tym celu musisz napisać:
pusta pętla () { digitalWrite (pin, HIGH); opóźnienie (10000); digitalWrite (pin, LOW); opóźnienie (10000); }
Poznaj najlepsze projekty przekaźników Arduino, które możesz ćwiczyć
Pokażemy ci – wstrętny lepszy projekty arduino którego możesz używać z przekaźnikiem abyś mógł samodzielnie przećwiczyć to, czego się nauczyłeś.
Zaczynajmy:
Włącz diodę LED za pomocą przekaźnika
To bardzo proste zadanie pomoże Ci postawić pierwsze kroki i przećwiczyć instalację przekaźnika dla włączaj i wyłączaj diodę z Arduino , możesz to zmienić i włączyć kolejną baterię 220V. Do tej pracy będziesz potrzebować podłącz porty Arduino do masy i pinu 5 V. Musisz też spasować cyfrowy pin Z sygnał przekaźnikowy , wspólny zacisk zostanie podłączony do 5 V, dodatnia dioda LED zostanie podłączona do NIE negatywny od NC ten
Następnie będziesz musiał wprowadzić następujące kody, aby zakończyć programowanie:
przekaźnik wewn = 8; pusta konfiguracja () { pinMode (8, WYJŚCIE); }
Sprawi, że funkcja pętli z zawsze skończone ten
Następnie musisz wpisać:
pusta pętla () { digitalWrite (przekaźnik, HIGH); opóźnienie (1000); digitalWrite (przekaźnik, LOW); opóźnienie (1000); }
Sprzedawca cukierków
W tym projekcie będziesz mógł, dzięki panelowi Arduino, automatycznie tworzy dozownik cukierków ten Będziesz potrzebować Płytka Arduino MKR WiFi 1010 , serwomotor, ekran LCD, przekaźnik i ogólny brzęczyk.
Kod programowania jest duży, więc zostawiamy to pod poniższym linkiem: https://github.com/ronibandini/CleanAlfajor/blob/master/CleanAlfajor.ino
Gaśnica
Dzięki Arduino możesz stworzyć gaśnicę, która włączy się automatycznie, gdy jej czujniki wykryją dym. ten Będziesz potrzebować gaśnicy Arduino UNO , przekaźniki i fotokomórki. To zadanie jest nieco skomplikowane dla młodych ludzi w Arduino, ale to nie znaczy, że jest niemożliwe. Ma pewne plany, których musisz przestrzegać w miarę postępów, więc musisz uważać, aby perfekcyjnie wykonać wszystkie kroki.
Możesz skopiować wszystkie kody programowania Arduino poniżej:
int lightPin = 0; wewn zatrzaskPin = 11; int zegarPin = 9; int danychPin = 12; int lightPin2 = 1; int lightPin3 = 2; int lightPin4 = 3; int lightPin5 = 4; int ledsRead = 0; diody wewnętrzne = 0; int czytaniaWystarczy1 = 0; int czytaniaWystarczy2 = 0; int czytaniaWystarczy3 = 0; int czytaniaWystarczy4 = 0; błąd wewnętrzny = 0; wewn. światło dzwonka = 8; int przeczytajWszystko = 0; pusta konfiguracja () { pinMode (dzwonek, wyjście); początek (9600); digitalWrite (dzwonek, LOW); } pusta pętla () { przeczytajWszystko = 0; int wykład5 = analogRead (lightPin5); / stronniczość = czytanie5; read int = analogRead (lightPin); if (odczyt> (150 + stronniczość)) wykładEnough1 = wykładEnough1 + 1; opóźnienie (20); int wykład2 = analogRead (lightPin2); if (wykład2> (150 + stronniczość)) wykładEnough2 = wykładEnough2 + 1; opóźnienie (20); int wykład3 = analogRead (lightPin3); if (wykład3> (150 + stronniczość)) wykładEnough3 = wykładEnough3 + 1; opóźnienie (20); int wykład4 = analogRead (lightPin4); if (wykład4> (150 + stronniczość)) wykładEnough4 = wykładEnough4 + 1; opóźnienie (20); drukuj (czytaj); wrażenie (::); drukuj (odczyt2); wrażenie (::); drukuj (odczyt3); wrażenie (::); println (odczyt4); drukuj ("BIAS:"); println (odczyt5); drukuj (dosyć czytania1); wrażenie (::); drukuj (dosyć czytania2); wrażenie (::); druk (wykładWystarczy3); wrażenie (::); println (czytajEnough4); readAll = przeczytajEnough1 + ReadEnough2 + ReadEnough3 + ReadEnough4; // policz, aby zobaczyć, czy każda fotokomórka otrzymała jasne światło print ("odczytajWszystko:"); println (odczytaj wszystko); opóźnienie (50); jeśli (odczytaj wszystko> = 12) { ringBuzzerŚwiatło (); } } pusty pierścień BuzzerLight () { próg int = 5; println ("Uderzyłeś wszystkie fotokomórki"); dla (int r = 0; r <= 5; r ++) { println (r); jeśli (r == próg) { digitalWrite (dzwonek, LOW); wystarczy czytać1 = 0; wystarczy czytać2 = 0; wystarczy czytać3 = 0; wystarczy czytać4 = 0; break; } digitalWrite (dzwonek, WYSOKI); opóźnienie (500); digitalWrite (dzwonek, LOW); opóźnienie (500); } } int wykład3 = analogRead (lightPin3); if (wykład3> (150 + stronniczość)) wykładEnough3 = wykładEnough3 + 1; opóźnienie (20); int wykład4 = analogRead (lightPin4); if (wykład4> (150 + stronniczość)) wykładEnough4 = wykładEnough4 + 1; opóźnienie (20); drukuj (czytaj); Serial.print (":"); Serial.print (odczyt2); Serial.print (":"); Serial.print (odczyt3); Serial.print (":"); Serial.println (odczyt4); Serial.print ("BIAS:"); Serial.println (odczyt5); Serial.print (dosyć czytania1); Serial.print (":"); Serial.print (dosyć czytania2); Serial.print (":"); Serial.print (dosyć czytania3); Serial.print (":"); Serial.println (dosyć czytania4); readAll = przeczytajEnough1 + ReadEnough2 + ReadEnough3 + ReadEnough4; // policz, aby zobaczyć, czy każda fotokomórka otrzymała jasne światło Serial.print ("odczytajWszystko:"); Serial.println (odczytaj wszystko); opóźnienie (50); jeśli (odczytaj wszystko> = 12) { ringBuzzerŚwiatło (); } } pusty pierścień BuzzerLight () { próg int = 5; Serial.println („Uderzasz we wszystkie fotokomórki”); dla (int r = 0; r <= 5; r ++) { Serial.println (r); jeśli (r == próg) { digitalWrite (dzwonek, LOW); wystarczy czytać1 = 0; wystarczy czytać2 = 0; wystarczy czytać3 = 0; wystarczy czytać4 = 0; break; } digitalWrite (dzwonek, WYSOKI); opóźnienie (500); digitalWrite (dzwonek, LOW); opóźnienie (500); } }
Jeśli masz jakieś pytania, zostaw je w komentarzach, skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe i będziemy bardzo pomocne dla większej liczby członków społeczności. Kocham cię!