Jak włączyć wiele diod LED naraz w Arduino? Przewodnik krok po kroku

Arduino celuje ułatwiać i ułatwiać za pomocą programowania i elektronicznie dla ludzi tworzenie systemów, które mogą służyć różnorodnym aplikacjom. W tym sensie dzięki temu płyta-forma otwarte źródło , różne rodzaje mikrofonów mistrzowie rytuałów pojedyncza deska możesz rosnąć ten

Dzięki temu zawiera wszystkie niezbędne składniki do umożliwiają podłączenie urządzeń peryferyjnych do wejść i wyjść mikrokontrolera ten Jedna rzecz, którą musisz wiedzieć, to to można uruchomić na komputerach z systemem macOS, Windows lub GNU/Linux ten

W szczególności w tym artykule przedstawimy prosty przewodnik krok po kroku, który Cię nauczy do jednoczesnego świecenia wielu diod LED na Arduino. Oprócz tego udostępniamy również listę projektów ze światłami LED, które możesz wykonać za pomocą tej tablicy.

Ile diod LED można wykorzystać na panelu Arduino?

Jak wspomniano wcześniej, przez nombreux projekty można wykonywać za pomocą Arduino ten Jednak w zależności od rodzaju użytej tabeli można realizować różne projekty. Jeśli chodzi o podłączenie świateł LED do tablicy, musisz wiedzieć możesz podłączyć tyle, ile chcesz ten

Jednakże każdy rodzaj płyty ma określony limit w ten sposób w zależności od tego zostanie określone równomierne działanie świateł. Tak więc, jeśli zamierzasz stworzyć projekt, który zawiera ten rodzaj światła, musisz wziąć pod uwagę zdolność płytki.

Dlatego zalecamy zapoznanie się z:

  • Model płyty, który ty używasz.
  • Maksymalna pojemność my polecić wybrany model płyty.
  • Noszą każdy z nich prowadzony.

W ten sposób będziesz odnosić się do liczby diod LED, które można podłączyć bez wpływu na wydajność. mapować lub ogólnie wpływać na oświetlenie.

Dowiedz się krok po kroku, jak oświetlić kilka diod LED na Arduino jednocześnie

W tym przewodniku krok po kroku wyjaśnimy jak zapalić sekwencję wielu diod LED z symulacją Efekt fotografowania gwiazd ten W tym sensie zestaw 12 świateł będzie włączał się sekwencyjnie.

Przeczytaj poniżej, aby to ułatwić:

Materiały do ​​wykorzystania

  • 12 diod LED (kolory żółty, czerwony i zielony).
  • Jeden kart Arduino Uno-R3 lub Arduino Mega 2560.
  • Komputer ten
  • Organizacja Narodów Zjednoczonych Kabel USB do drukarki.
  • Karta deska do chleba.
  • kable do montażu.
  • 12 rezystorów elektryczny Dyskusja 220 ten

Instalacja

Kompletny montaż obwodu po raz pierwszy pojawia się w TinkerCad ten Ale zanim to zrobisz, ważne jest: podłącz każdą diodę led ten Aby to zrobić, musisz wiedzieć, jakie są ich zejście i wejście. Kiedy to wyjaśnisz, powinieneś użyj pinów od 2 do 13, aby podłączyć każdą z 12 diod LED ten Wznoszenie każdej diody idzie na określony pin, a zejście zawsze pójdzie na ziemię ten

Pamiętaj, że musisz użyj modelu do montażu diod LED i obwodu z kablami oraz rezystorów. Po złożeniu obwodu w środku TinkerCad, to czas zacząć rozwijać program IDE Arduino ten Zauważ, że WYBRAĆ SIĘ (Zintegrowane środowisko programistyczne lub zintegrowane środowisko programistyczne) to platforma, przez którą wprowadzane są kody.

IDE Arduino

  • Wybierz panel Arduino, z którym pracujesz z Arduino Uno-R3 lub Arduino Mega 2560.
  • Naciśnij port szeregowy. Pod którym portem USB Arduino połączy się z komputerem?

Czas kodowania:

  • Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to nadaj mu nazwę, która odnosi się do składu kodu. Odbywa się to poprzez symbol // (możesz wpisać tytuł stażu lub programu). Podobnie może być użyty jako komentarz w programie.
  • Wtedy musisz podaj zmienne ten wektor int pinArray [] = {2,3}} jest generowany. Nawiasy wskazują, że wskazany jest wektor. teraz aby wybrać określone wejście wektorowe, wykorzystać broszka [1] a to będzie 3. Wektory w IDE mieszczą się w zakresie od 0 do n.
  • Czas na zadeklaruj zmienne całkowite które określają czas potrzebny do włączenia obu świateł i drugiego (czekaj, zacznij), liczba diod świecących jednocześnie (długość ogona) i liczba diod LED (Rozmiar linii). Wszystkie trzy są int.
  • Następnie w sekcji odpowiedzi pusta konfiguracja, to każdy element wektora jest zadeklarowany pinArray jest tego typu REALIZACJA ten Odbywa się to w kompaktowy sposób za pomocą pętli Do który przechodzi od 0 do i jest mniejszy (It) niż liczba diod LED.
  • Na Wydziale pusta konfiguracja,wskazuje się, że podana jest liczba diod LED poniżej Ogon Długość miga. Instrukcja if określa następnie, że następna w linii dioda LEDLength jest włączona, ale ostatnia w linii jest wyłączona. W ten sposób do końca zostanie osiągnięta liczba diod LED.
  • Po zakończeniu opracowywania programu konieczne jest: skompiluj, aby sprawdzić, czy są jakieś błędy w kodowaniu ten Jeśli go tam nie ma, czas wgrać kod do panelu Arduino, aby działał.

Zauważ, że Do oferuje nasz shaper Arduino IDE rozumie twoje polecenia , znak zapytania (;) musi być umieszczony na końcu każdego oświadczenia ten Na koniec dzielimy się, jak to wygląda w kodzie, dzięki czemu można zobaczyć, jak opisane powyżej procesy zostały odzwierciedlone w Arduino IDE.

Zobaczmy:

//Spadająca gwiazda
int pinArray [] = {2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13}; // Wektor, w którym diody LED muszą być zadeklarowane
int waitStart = 200; // Czas między włączeniem jednej diody LED a drugiej
int długość ogona = 4; // Liczba aktywnych diod LED
int rozmiar linii = 12; // Całkowita liczba diod LED

pusta konfiguracja ()
{
wew;
for (i = 0; i & lt; lineSize; i ++)
{
pinMode (pinArray [i], WYJŚCIE);
}
}

pusta pętla ()
{
wew;
int tailCounter = tailLength; // Licznik ustawiony z diodami
// który musi być aktywowany w momencie gdy konfiguruję długość ogona w liczniku
for (i = 0; i & lt; lineSize; i ++)
{
digitalWrite (pinArray [i], HIGH); // Diody LED tailLength zapalają się kolejno
opóźnienie (waitStart); // Kontroluj prędkość, z jaką zapala się każda dioda LED
jeśli (licznik ogonów == 0)
{
digitalWrite (pinArray [i-tailLength], LOW); // Wyłącza tylne diody LED
}
w sposób inny niż
jeśli (licznik ogonów> 0)
Licznik ogonów--;
}
for (i = (rozmiar linii-długość ogona); i & lt; rozmiar linii; i ++)
{
digitalWrite (pinArray [i], LOW); // Wyłącz pozostałe diody LED
opóźnienie (waitStart); // Kontroluj prędkość, z jaką gasną diody
}
}

Lista najlepszych projektów ze światłami LED z Arduino, które możesz wykonać samodzielnie

Dziękuję tworzenie Arduino , ludzie mogą puść wodze fantazji i poprowadź serię projektów bardzo interesujące.

„AKTUALIZACJA” Chcesz używać Arduino do jednoczesnego włączania wielu żarówek LED? ⭐ ODWIEDŹ TUTAJ ⭐ i ucz się wszystkiego od początku! »

Oto lista najlepszych projektów, które możesz wykonać za pomocą diod LED RGB i świateł Arduino:

Kolor kostki

To bardzo zabawny projekt, który pomaga umieścić go w różnych miejscach. Ta kostka koloru może się różnić w zależności od dostępnego czasu lub co kilka sekund ten Idealna do zastosowania jako lampa LED oraz do dekoracji przestrzeni. Jeśli chodzi o jego budowę, będziesz miał potrzebujesz 512 RGB LED RGB! , od jednego mikrokontroler kto może być? Arduino UNO , od jednego kabel ten bateria do zasilania LED, 6 kryształów oraz podstawa do podparcia konstrukcji.

Kiedy masz wszystkie potrzebne materiały podłącz diody do kostki lub przypominający ten kształt. Sztuczką, aby to zrobić, jest zgięcie jednego kołka diody prostopadle do niego, aby utworzyć kąt prosty z drugim kołkiem. Zwróć uwagę, że będzie strona bez połączenia między nimi, ale będą wszystkie przymocowany do diody LED RGB ten Kiedy struktura przybierze pożądany kształt, nadmiar szpilek Doivent être przymocowany do płytki mikrokontrolera ten

Należy później zaznaczyć, że bok tej kostki powinien mieć ok LED 8×8 uformować sześcian LED 8x8x8 RGB ten W ten sposób styki diody, które są luźne, są przymocowane do panelu. Natychmiast po program z pomiędzy na talerzu który zapala się stopniowo i różnymi kolorami. Gdy montaż jest gotowy, kryształy posłużą do stworzenia swego rodzaju warstwy, która chroni i zakrywa diody LED ten

Znak informacyjny

Ten projekt jest bardziej przydatny niż poprzedni i służy innym celom. Aby to zrobić, musisz Potrzebujesz około 510 led rgb lub możesz go zastąpić opaskami tego samego typu. Celem jest zbudowanie w przybliżeniu prostokąta 10×51 LED ten Potrzebne będą również 3 arkusze akrylu, które posłużą jako etui i płytka ochronna. Do tego potrzebne są również kable elektryczne, bateria do zasilania i płytka mikrokontrolera. (Arduino UNO) ten

Jak wykonać to zadanie jest opracowanie struktury i umieszczenie w niej diod ten Zalecamy użycie jednego z arkuszy akrylowych jako podstawy dla lamp LED, ponieważ przezroczysty, wynik końcowy nie będzie szacowany. następnie cienkim kablem diody należy dodać i podłączyć do mikrokontrolera ten Gdy wszystko jest prawidłowo podłączone, podłącz mikrokontroler do akumulatora i wejdź w żądany program.

Za pomocą programu będą realizowane następujące funkcje:

  • przełącznik Jasne PROWADZONY.
  • Każda dioda LED będę miał pewny kolor ten

Wynik jest bardzo ciekawy, ponieważ możliwe jest tworzenie liter, znaków czy symboli które można wykorzystać w różnych sytuacjach.

Stół dotykowy ze światłami

Ostatni pomysł to świetna zabawa, ale jest to najbardziej skomplikowane ze wszystkich ten W takim przypadku z wyjątkiem diod LED i Arduino, zostaną użyte czujniki dotykowe lub czujniki podczerwieni.

Materiały, z którymi będą pracować to:

  • Tabela z przezroczystą powierzchnią.
  • Matryca 10×16 Dioda LED RGB.
  • Siatka 10×16 Czujniki dotykowe na podczerwień.
  • Karta SD lub MicroSD do przechowywania danych.
  • Jednostka miary de Bluetooth.
  • Kwarta Arduino.
  • Inteligentny głośnik z połączeniem Bluetooth.

Przede wszystkim jest to konieczne tworzenie węzłów lub kluczy nawiązanie połączenia czujnika dotykowego z diodą, a jakie komendy będą wciskane podczas czytania z tabeli ten W ten sposób każdy węzeł może przesyłać informacje po dotknięciu panelu, a następnie emitować światło.

Dzięki temu mechanizmowi będzie można grać w tetris, gry z pamięcią wizualną, wąż itp. na stole. W rzeczywistości, Zostanie użytych 160 węzłów który może się rozkładać jako macierz 10 16 ten Matrycę tę należy umieścić pod szkłem stołu ten Pamiętaj, że szkło na stole należy zastąpić bardziej miękką powierzchnią, taką jak akryl. To jest cel czujnik działa po naciśnięciu ten

Kiedy to zrobisz, powinieneś stworzyć program, który działa i współpracuje z tą tabelą ten Gry takie jak Tetris można zaimplementować. Wystarczy włożyć go do karty i łączy się z matrycą. Aby było jeszcze bardziej atrakcyjne, możesz dodać dźwięk na górzegłośnik Bluetooth podłączony do czujnika Bluetooth wyposażonego w płytkę mikrokontrolera. Poniżej znajduje się ich krótkie podsumowanie różne typy projektów Arduino więc wiesz, ile możesz osiągnąć w oparciu o te pomysły. Ten wartość naprawdę tam? warto spróbować ten

Jeśli masz jakieś pytania, zostaw je w komentarzach, skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe i będziemy bardzo pomocne dla większej liczby członków społeczności. Kocham cię!

Dodaj komentarz