Arduino Leonardo Co to jest, do czego służy i jakie są specjalne cechy tych darmowych płyt sprzętowych?

Cechy szczególne Arduino Leonardo można znaleźć w kolejnych akapitach tego artykułu. Wyjaśnimy w prosty sposób, co Cert ten bezpłatna karta sprzętowa ten

De plus dowiesz się o głównych zaletach Arduino Leonardo i stosowanych w nim akcesoriach ten Będąc jednym z najważniejszych, rozmieszczenie jego pinów na autobusie.

Ale to nie wszystko, co znajdziesz w artykule, my pokaże Ci również najciekawsze projekty, które możesz stworzyć samodzielnie z Arduino Leonardo. Przeczytaj i zostań prawdziwym ekspertem w dziedzinie elektroniki.

Czym jest Arduino Leonardo i jaki jest cel tego darmowego panelu programistycznego?

Arduino Leonardo to panel z mikrokontrolerem ATmega32u4, 32KB pamięci flash i 2,5KB statyki ten Posiada port sprzętowy USB, więc nie jest wymagana konwersja portu szeregowego na USB Jeśli Permet do pracy przy dużej liczbie projektów i korzystania z urządzeń peryferyjnych (takich jak klawiatura lub mysz), aby poprawić wrażenia użytkownika.

Różni się od Arduino UNO dzięki obecności 20 pinów cyfrowych z czego może oddzielić 12 dla wejść analogowych i 7 dla modulacji impulsowej, które mogą wytrzymać maksymalny prąd wejściowy i wyjściowy 40 mA. Ten stół oferuje dużą elastyczność dzięki anatomii oferowanej przez Arduino ten

Jakie są najfajniejsze cechy płytek rozwojowych Arduino Leonardo?

Główne cechy Arduino Leonardo to:

  • W porównaniu z innymi kartami Arduino Leonardo ma więcej pinów ten Pozwala to na zintegrowanie większej liczby komponentów jednocześnie, dzięki czemu nie trzeba dodawać kolejnych obwodów do złożonych projektów.
  • Statyczna pamięć SRAM ma większą pojemność z tego z Arduino UNO (najczęściej używana karta), ponieważ ma 2,5 KB, co jest przydatne w przypadku projektów, w których wymagana jest szybkość przetwarzania.
  • Wymiary są podobne na inne tablice, aby można ją było uwzględnić w dowolnym projekcie. ten Ma to również tę zaletę, że jego koszt nie jest wysoki.
  • Zawód porty natywne , możesz połączyć się bezpośrednio z urządzeniami peryferyjnymi, aby poprawić działanie i programowanie karty.
  • Na oficjalnej stronie internetowej Arduino, istnieją biblioteki, które mogą: być łatwo dostępnym i używanym w planowanie ten

Arduino Leonardo Anatomia Jakich składników używa?

Komponenty zastosowane w panelu Arduino Leonardo to:

  • Jego wymiary ogólnie jest z 68,6 53,3 mm x dla przybliżonej wagi 20 gramów ten
  • Le MCU jest Mikrokontroler Atmel ATmega32u4 działający w 16 MHz ten
  • Pamięć flash Odejmowanie 4K z programu ładującego wynosi 28 KB.
  • EEPROM ma 1 KB a SRAM to 2,5 KB.
  • Ma wysokie obcasy A0 do A11 jako wejścia analogowe i dla PWM używane są piny 3, 5, 6, 9, 10, 11 i 13 ten
  • Ma magistralę I2C, w której umieszcza linię danych i linię zegara; piny 2 i 3 , połączenie.
  • on ma 6-pinowe złącze męskie używany do komunikacji ICSP , jest to duża różnica w porównaniu z innymi płytami, ponieważ inne mają różne piny do komunikacji SPI.
  • Szpilki 3, 2, 0, 1 i 7 są używane do przerwania zewnętrznego typu 0, natomiast do przerwania zewnętrznego 1 mają styki 0, 1, 2, 3 i 4 ten
  • Port USB jest rodzaj AB mikro ten

Lista najciekawszych projektów, które możesz stworzyć samodzielnie z Arduino Leonardo

W kolejnych krokach znajdziesz najlepsze projekty, które możesz stworzyć samodzielnie z płytką Arduino Leonardo:

Rozszerzenie klawiatury

Będziesz mógł korzystać z panelu Arduino Leonardo w projekcie, który pozwala dodawać pojemnościowe klawisze dotykowe, a następnie je dostosowywać. ten Do tego będziesz potrzebować oprócz karty Arduino Leonardo , wymagana ilość pojemnościowych czujników dotykowych, prototypowy kabel do podłączenia. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to złożyć, wkładając kable do złączy, a następnie tworząc skróty klawiaturowe.

Aby to zrobić, musisz wpisać:

#zawierać

const int wartośćopóźnienia = 100;

const char cmdKey = KEY_LEFT_GUI;

pusta konfiguracja () {

pinMode (2, WEJŚCIE);

pinMode (3, WEJŚCIE);

pinMode (4, WEJŚCIE);

pinMode (5, WEJŚCIE);

zacząć ();

}

pusta pętla () {

jeśli (cyfrowyOdczyt (2)) {

naciśnij (cmdKey);

naciśnij ('c');

opóźnienie (delayValue);

zwolnijWszystko ();

while (cyfrowyOdczyt (2));

}

jeśli (cyfrowyOdczyt (3)) {

naciśnij (cmdKey);

naciśnij ('v');

opóźnienie (delayValue);

zwolnijWszystko ();

while (cyfrowyOdczyt (3));

}

jeśli (cyfrowyOdczyt (4)) {

naciśnij (cmdKey);

naciśnij ('n');

opóźnienie (delayValue);

zwolnijWszystko ();

while (cyfrowyOdczyt (4));

}

jeśli (cyfrowyOdczyt (5)) {

naciśnij (cmdKey);

naciśnij ('z');

opóźnienie (delayValue);

zwolnijWszystko ();

podczas (odczyt cyfrowy (5));

}

}

Następnie wprowadź następujące kody, aby zakończyć programowanie:

#zawierać

pusty parametr () {

pinMode (2, WEJŚCIE);

pinMode (3, WEJŚCIE);

pinMode (4, WEJŚCIE);

pinMode (5, WEJŚCIE);

Klawiatura. początek ();

}

pusta pętla () {

checkNaciśnij (2, 'd');

checkNaciśnij (3, 'f');

checkNaciśnij (4, 'g');

checkNaciśnij (5, 'h');

}

void checkPress (int pin, klawisz znaku) {

if (cyfrowyOdczyt (pin)) {

Klawiatura. Naciśnij klawisz);

}

inny {

Klawiatura. zwolnienie (klucz);

}

}

Zaprogramuj maszynę CNC

„AKTUALIZACJA ✅ Chcesz dowiedzieć się więcej o Arduino Leonardo i jak z nimi pracować? ΤΕ PRZEJDŹ TUTAJ ⭐ i dowiedz się wszystkiego ✅ SCRATCH ✅”

Będziesz potrzebować mapy Arduino Leonardo i naciskaj przyciski, aby przekonwertować swoją maszynę CNC w drewnianych zawieszkach. Ten projekt pomoże Ci poruszać kołem i utrzymać resztę zespołu razem podczas pracy ten Możesz zintegrować różne przełączniki, zmienić rozmiar elementów sterujących i wybrać kierownicę, która odpowiada Twoim potrzebom.

Po złożeniu części będziesz musiał zaprogramować następujące kody w Arduino IDE:

#include "ClickButton.h"

#include "Klawiatura.h"

długi int aux1_delay = 0;

przyciski int const = 20;

const int przyciskPin0 = 0;

const int przyciskPin1 = 0;

const int przyciskPin2 = 1;

const int przyciskPin3 = 2;

const int przyciskPin4 = 3;

const int przyciskPin5 = 4;

const int przyciskPin6 = 5;

const int przyciskPin7 = 6;

const int przyciskPin8 = 7;

const int przyciskPin9 = 8;

const int przyciskPin10 = 9;

const int przyciskPin11 = 10;

const int przyciskPin12 = 11;

const int przyciskPin13 = 12;

const int przyciskPin14 = 13;

const int przyciskPin15 = A0;

const int przyciskPin16 = A1;

const int przyciskPin17 = A2;

const int przyciskPin18 = A3;

const int przyciskPin19 = A4;

const int przyciskPin20 = A5;

{

ClickButton (buttonPin0, LOW, CLICKBTN_PULLUP),

ClickButton (buttonPin1, LOW, CLICKBTN_PULLUP),
  • iść w ten sam sposób, aż Pin20 przycisk potem zamknij WYBRAĆ SIĘ Z };

Następnie musisz dalej wpisywać te kody:

pusta konfiguracja ()

{

for (int i = 1; i <= przyciski; i ++)

{

przycisk [i] .debounceTime = 20;

przycisk [i] .multiclickTime = 250;

przycisk [i] .longClickTime = 1000;

}

}

pusta pętla ()

{

for (int i = 1; i <= przyciski; i ++)

{

przycisk [i] .Aktualizuj ();

}

if (przycisk [1] .clics! = 0)

{

przełącznik (przycisk [1] .klik)

{

Przypadek 1: // Jedno kliknięcie

naciśnij_RESET ();

break;

przypadek 2: // Podwójne kliknięcie

naciśnij_ESC ();

break;

przypadek 3: // trzykrotne kliknięcie

break;

przypadek -1: // Pojedyncze kliknięcie i przytrzymanie

// WYŁĄCZ KIEROWCY

naciśnij_ESC ();

goto_MACHINE_IO_MENU ();

naciśnij_F2 ();

przejdź do_MAIN_MENU ();

break;

przypadek -2: // Kliknij dwukrotnie i przytrzymaj

break;

przypadek -3: // Trzykrotne kliknięcie i przytrzymanie

break;

}

}

if (przycisk [2] .clics! = 0)

{

przełącznik (przycisk [2] .klik)

{

Przypadek 1: // Jedno kliknięcie

naciśnij_ESC ();

przejdź do_MAIN_MENU ();

break;

przypadek 2: // Podwójne kliknięcie

break;

przypadek 3: // trzykrotne kliknięcie

break;

przypadek -1: // Pojedyncze kliknięcie i przytrzymanie

break;

przypadek -2: // Kliknij dwukrotnie i przytrzymaj

break;

przypadek -3: // Trzykrotne kliknięcie i przytrzymanie

break;

}

}

if (przycisk [3] .clics! = 0)

{

przełącznik (przycisk [3] .klik)

{

Przypadek 1: // Jedno kliknięcie

break;

przypadek 2: // Podwójne kliknięcie

break;

przypadek 3: // trzykrotne kliknięcie

break;

przypadek -1: // Pojedyncze kliknięcie i przytrzymanie

naciśnij_ESC ();

przejdź do_MAIN_MENU ();

skrót_HOME_ALL ();

break;

przypadek -2: // Kliknij dwukrotnie i przytrzymaj

break;

przypadek -3: // Trzykrotne kliknięcie i przytrzymanie

break;

}

}

if (przycisk [4] .clics! = 0)

{

przełącznik (przycisk [4] .klik)

{

Przypadek 1: // Jedno kliknięcie

// PRZEŁĄCZ MDI

skrót_TOGGLE_MDI ();

break;

przypadek 2: // Podwójne kliknięcie

break;

przypadek 3: // trzykrotne kliknięcie

break;

przypadek -1: // Pojedyncze kliknięcie i przytrzymanie

break;

przypadek -2: // Kliknij dwukrotnie i przytrzymaj

break;

przypadek -3: // Trzykrotne kliknięcie i przytrzymanie

break;

}

}

Stamtąd możesz dodać akcje, które chcesz wykonać dla każdego przycisku ten Możesz wstrzymać, uruchomić minutnik, czekać itp. W przypadku kluczy modyfikujących należy użyć tych definicji ustawionych przez Arduino Leonardo. Najpierw wyrażamy klucz, potem wartość szesnastkową, a na końcu jego wartość dziesiętną.ικόςwspomnij o tej reklamie

Zobacz poniżej:

KEY_LEFT_CTRL 0x80 128

KEY_LEFT_SHIFT 0x81 129

KEY_LEFT_ALT 0x82 130

KEY_LEFT_GUI 0x83 131

KEY_RIGHT_CTRL 0x84 132

KEY_RIGHT_SHIFT 0x85 133

KEY_RIGHT_ALT 0x86 134

KEY_RIGHT_GUI 0x87 135

KEY_UP_ARROW 0xDA 218

KEY_DOWN_ARROW 0xD9 217

KEY_LEFT_ARROW 0xD8 216

KEY_RIGHT_ARROW 0xD7 215

KEY_BACKSPACE 0xB2 178

KEY_TAB 0xB3 179

KEY_RETURN 0xB0 176

KEY_ESC 0xB1 177

KEY_INSERT 0xD1 209

KEY_DELETE 0xD4 212

KEY_PAGE_UP 0xD3 211

KEY_PAGE_DOWN 0xD6 214

KEY_HOME 0xD2 210

KEY_END 0xD5 213

KEY_CAPS_LOCK 0xC1 193

KEY_F1 0xC2 194

KEY_F2 0xC3 195

KEY_F3 0xC4 196

KEY_F4 0xC5 197

KEY_F5 0xC6 198

KEY_F6 0xC7 199

KEY_F7 0xC8 200

KEY_F8 0xC9 201

KEY_F9 0xCA 202

KEY_F10 0xCB 203

KEY_F11 0xCC 204

KEY_F12 0xCD 205

Przykładem programowania tych kluczy jest:

anuluj naciśnij_RESET ()

{

zacząć ();

naciśnij (KEY_F1);

opóźnienie (100);

zwolnijWszystko ();

}

prasa próżniowa_ESC ()

{

zacząć ();

naciśnij (KEY_ESC);

opóźnienie (100);

zwolnijWszystko ();

}

prasa próżniowa_F2 ()

{

zacząć ();

naciśnij (KEY_F2);

opóźnienie (100);

zwolnijWszystko ();

}

prasa próżniowa_F3 ()

{

zacząć ();

naciśnij (KEY_F3);

opóźnienie (100);

zwolnijWszystko ();

}

Czujnik ruchu

Dzięki temu projektowi będziesz mógł stworzyć radar, który włączy światło LED, gdy wykryje ruch z bliskiej odległości ten Do tego będziesz potrzebować Obraz Arduino Leonardo , czujnik ultradźwiękowy, silnik krokowy, oświetlenie LED oraz kable do montażu. Następnym krokiem będzie: zmontuj komponenty i napisz następujące polecenia do oświetlenia LED i czujnika ultradźwiękowego.

To są:

{długi czas trwania; pinMode (trigPin, WYJŚCIE);

pinMode (echoPin, INPUT);


digitalWrite (trigPin, LOW);


opóźnienieMikrosekund (2);


digitalWrite (trigPin, HIGH);


opóźnienieMikrosekund (20);

Dodaj komentarz